
JASTREB J-21
Razvijan je kao zamjena za Republic F-48 Thunderjet koji je bio najčešće korišten mlazni lovac-bombarder u Jugoslavenskom ratnom zrakoplovstvu do 1967. Na početku kad je dizajniran, Jastreb se uglavnom koristio kao mlažnjak za obuku pilota i izviđanje, iako se mogao koristiti za napade jer je primarno bio dizajniran kao jurišni zrakoplov. Posjedovao je sjedalo koje se moglo katapultirati.
Zrakoplov se proizvodio u zrakoplovnoj tvornici Soko u Mostaru, sve do 1980-ih. Koristio se u Jugoslavenskom ratnom zrakoplovstvu, sve do raspada Jugoslavije, kada prelazi u zrakoplovstvo Republike Srpske te Srbije. Određen broj zrakoplova prodan je Libiji te se još uvijek koriste.
Tehničke karakteristike
Osnovne karakteristike
- posada: 1
- dužina: 10,88 m
- raspon krila: 10,56 m (11,68 m s dodatnim spremnicima)
- površina krila: 19,43 m2
- visina: 3,64 m
- maksimalna masa uzlijetanja: 5.100 kg
Letne karakteristike
- najveća brzina: 820 km/h na 6.000 m visine
- ekonomska brzina: 720 km/h na 5.000 m visine
- dolet: 1.520 km s dodatnim krilnim spremnicima
- brzina penjanja: 1.260 m/min
- najveća visina leta: 12.000 m
- motor: 1 × BMB (Rolls-Royce/Bristol Siddeley) Viper Mk 531 mlazni motor
Naoružanje:
- 800 kg naoružanja
- 3 x nosne strojnice
- razne bombe
- nevođena raketna zrna