JASTREB J-21

Razvijan je kao zamjena za Republic F-48 Thunderjet koji je bio najčešće korišten mlazni lovac-bombarder u Jugoslavenskom ratnom zrakoplovstvu do 1967. Na početku kad je dizajniran, Jastreb se uglavnom koristio kao mlažnjak za obuku pilota i izviđanje, iako se mogao koristiti za napade jer je primarno bio dizajniran kao jurišni zrakoplov. Posjedovao je sjedalo koje se moglo katapultirati.

Zrakoplov se proizvodio u zrakoplovnoj tvornici Soko u Mostaru, sve do 1980-ih. Koristio se u Jugoslavenskom ratnom zrakoplovstvu, sve do raspada Jugoslavije, kada prelazi u zrakoplovstvo Republike Srpske te Srbije. Određen broj zrakoplova prodan je Libiji te se još uvijek koriste.

Tehničke karakteristike

Osnovne karakteristike

  • posada: 1
  • dužina: 10,88 m
  • raspon krila: 10,56 m (11,68 m s dodatnim spremnicima)
  • površina krila: 19,43 m2
  • visina: 3,64 m
  • maksimalna masa uzlijetanja: 5.100 kg

Letne karakteristike

  • najveća brzina: 820 km/h na 6.000 m visine
  • ekonomska brzina: 720 km/h na 5.000 m visine
  • dolet: 1.520 km s dodatnim krilnim spremnicima
  • brzina penjanja: 1.260 m/min
  • najveća visina leta: 12.000 m
  • motor: 1 × BMB (Rolls-Royce/Bristol Siddeley) Viper Mk 531 mlazni motor

Naoružanje:

  • 800 kg naoružanja
  • 3 x nosne strojnice
  • razne bombe
  • nevođena raketna zrna